Şiir Okuduk Yağmur Yağarken


Sana yağmurlu, ıslak şiirlerle geldim. Konuştuk harflerin izin verdiği ölçülerde. Sevgi ne zaman başlar ve şiirler neden ıslak. Sana ıslak şiirler fırlattım. Karanlıkta ağlama. Sana yağmurlu, ıslak şiirlerle koştum. Sana koştum yağmur yağarken...
Yağmuru, dizelerde bulanlar için gelsin bu şiirler. iyi okumalar poxanistler :)


Yağmur Kaçağı


Elimden tut yoksa düşeceğim
yoksa bir bir yıldızlar düşecek
eğer şairsem beni tanırsan
yağmurdan korktuğumu bilirsen
gözlerim aklına gelirse
elimden tut yoksa düşeceğim
yağmur beni götürecek yoksa beni

geceleri bir çarpıntı duyarsan
telaş telaş yağmurdan kaçıyorum
sarayburnu'ndan geçiyorum
akşamsa eylülse ıslanmışsam
beni görsen belki anlayamazsın
içlenir gizli gizli ağlarsın
eğer ben yalnızsam yanılmışsam
elimden tut yoksa düşeceğim
yağmur beni götürecek yoksa beni

Atilla İlhan





Sevmeyi Unutanlar için



Sevmeyi unutmuşsunuz kardeşler  
yalan her şey gibi  
aşklarınız da.  



Yaşamı ölüm  
diye anlatıyorlar size  
yalanı gerçek diye.  



Ne leylakların  
tomurundan  
haberiniz var  

Ne önünüzden  
kara bir tabut  
gibi geçen geceden.  

Sevmeyi unutmuşsunuz kardeşler  
yalan aşklarınız da...  

Behçet Aysan



Yağmur Olsam


Sel taşkını bir akşamüstü 
Bulutları bağrına basan 
Ağaçlara sordum seni 
Yaprak rüzgarı tutmaz dediler 
Uzun uzun baktılar yalnızlığıma 
Yangın yeri bir yürek 
Bir de yağmur gösterdiler

Ne olur şu yağmurların 
Birdenbire yağanı ben olsam 
Rüzgarı düğümlesem saçlarına 
Bir daha bırakmasam 
Öpsem kirpiklerini 
Süzülüp gözyaşlarına karışsam 
Çağlayıp aksam çağlayıp aksam 
Yüzündeki ırmaklarla geçsem ovaları 

Dudaklarında denizlere çıksam

Adnan Yücel 




Sıkıntı


Yağmur eritti elimi, yüzümü
Bu dünyada bir yürek kaldım
Acılar burdu düşlerimi
Kanıksanır oldu ölüm denen şey
Şaşırdım, ürktüm, ağladım.

Bu iş de burada biter
Yarın bir bilet almalıyım
Nerede olursa olsun diyerek
Geceyarısı kayıp giden trenler
Uykularımda koca bir engerek
Kendimi ölümün olmadığı
Bir dünyada bulmalıyım
Yorgunluğumu, tedirginliğimi
Boynumdan bir kement gibi çıkarmalıyım.

Yağmur eritti elimi, yüzümü
Bu dünyada bir yürek kaldım 

Ahmet Erhan


Yağmur Yağıyor Gibi Ölüyorsun


nasıl unuturum bir sap menekşe 
ağzının kıyısında duruyor,öylece 
uyuyorsun.nasıl......ölüyorsun

upuzun kavaklar devrilir gibi 
değil. dağ yıkılır orman tutuşur 
gibi değil. bir nehir 
akıyor gibi ölüyorsun. 
ağzının kıyısında bir sap menekşe 
gibi duruyor yaşın.

şimdi başkalarının oturduğu 
evlerdeyiz. birer balkon 
birer eşik olmaya 
yeraltından yaralarımızla 
şimdi başkalarının oturduğu 
evler odalar olmaya

yaşamak ki mavi bir şal boynunda 
kar üstünde ayak izlerin, gülüyorsun 
sürgit bir acı bu, nasıl unuturum. yağmur 
yağıyor gibi   

Çiğdem Sezer



Sana Yağmur Diyorum


Gidersen hani sığınaklarım? 
Eksilir, zarar kalırım… 
Kalırım! 
Yeni günün tenine dağılır yaralarım. 

Sana yağmur diyorum… 

Uzun boylu umuttun, 
tadında unutuldun. 
Nerde büyük uçurumların, 
kış suların, yaz uykuların? 

Sana yağmur diyorum ıslaklığım bundan. 
Yağ da ıslanalım, ama uslanmayalım, 
uslanmayalım! 

Gün, vursun yükünü gecenin hırkasına; 
yol, vursun sesini uzaklığın pasına, 
sesime kibrit çaksan tutuşacağım… 
Sargısızım, 
çoğalırım, 
çoğaldıkça arsızım! 

Sana yağmur diyorum… 

En haklı aşk, 
alkışsız sürebilendir 
ve en haklı kavganın öznesi, 
ölmemek için dövüşürken de ölebilendir… 

O an… 
İşte o an, 
ey bizi ayrı takvimlere düşüren zaman, 
yere bir bahar dalı düşmüş gibi mi olur? 
Sıradağlar mı tutuşur bağrının orta yerinde? 

Yeter, kan sıçratmayın sabahın seherine; 
Boğulursunuz…Boğulursunuz!


Yılmaz Odabaşı




Aşk



Şimdi sen kalkıp gidiyorsun. Git 
Gözlerin durur mu onlar da gidiyorlar. Gitsinler.
Oysa ben senin gözlerinsiz edemem bilirsin 
Oysa Allah bilir bugün iyi uyanmıştık 
Sevgideydi ilk açılışı gözlerimizin sırf onaydı 
Bir kuş konmuş parmaklarıma uzun uzun ötmüştü 
Bir sevişmek gelmiş bir daha gitmemişti 
Yoktu dünlerde evelsi günlerdeki yoksulluğumuz 
Sanki hiç olmamıştı

Oysa kalbim işte şuracıkta çarpıyordu
Şurda senin gözlerindeki bakımsız mavi, güzel laflı 
                                                            İstanbullar
Şurda da etin çoğalıyordu dokundukça lafların
                                                            dünyaların
Öyle düzeltici öyle yerine getiriciydi sevmek
Ki Karaköy köprüsüne yağmur yağarken
Bıraksalar gökyüzü kendini ikiye bölecekti
Çünkü iki kişiydik

Oysa bir bardak su yetiyordu saçlarını ıslatmaya
Bir dilim ekmeğin bir iki zeytinin başınaydı doymamız
Seni bir kere öpsem ikinin hatırı kalıyordu
İki kere öpeyim desem üçün boynu bükük
Yüzünün bitip vücudunun başladığı yerde
Memelerin vardı memelerin kahramandı sonra 
Sonrası iyilik güzellik.


Cemal Süreya 

Uzak Kaderler İçin



Birgün, bir yağmurla garip garip
-Çoluğu çocuğu terk edeceğim.- 
Bir sevgiyle doymayacak kalbim, anladım
Alıp başımı gideceğim.

Asır yirminci asırdır, amenna
Bir yanımda sevgilerim, bir yanımda sancım
Neon lambaları büsbütün karartır gecemizi
Uzaklar daha uzaklaşır
Bir define çıkarır gibi kayalardan, Adem’den beri
Sımsıcak sevgilere muhtacım.

Bir gün alıp başımı gideceğim
-Yıldızlar ışısın, yollar üşüsün, yollar…-
Belimi bir ilik sal sarsın, mavi
Hüzünlü bir serencamın ardından, şarkısız
Rüyalarım unutulmuş bir handa pes desin
Görmüş geçirmiş bir çift duygulu dudak karşısında.

Kendi kendine çekilmez oluyor ömrüm
Her insanın ayrı ayrı yaşayabilsem kaderinde
Diyarı gurbette kanlı bir aşk
Bahtsız bir çocukluk uzak köylerin birinde
En uzak beyazlar,
En yakın ikindilerde, duygulu
Ve bir sahil meyhanesinde bir akşam
İçip içip ağlasam…

Nasil kisa kesmeli bilmiyorum?
Herkesin derdinden pay isterken.
Uzak kaderlerin sulari çaglar simdi
Yildizlar dökülür sonsuza içimizden.

Birgün, bir parkta otururken, biliyorum
Bir el yağmurla dokunacak omuzuma
Bir çift göz, bir davet, bir kalp
Çoluğu çocuğu terk edeceğim.
Yapraklar dökülecek, çiçekler solacak

Bir sonbahar, bir sabah ve bir yağmur olacak
Toprak ve insan kokularıyla,
Uğultulu bir sarhoşluk içinde, yıllar için
Başımı alıp gideceğim.

Turgut Uyar




Notluk : eklemek istediğiniz şiirleri yazın şu yorum şeyi yerine..

Yorumlar

Popüler Yayınlar